Dzisiejszy post będzie nieco inny niż pozostałe. Już dawno nie poruszałam tematów związanych z naszym codziennym życiem. Tym razem jednak chcę przedstawić Wam moje zdanie na temat kupowania w sieci.
Ile razy kupiliście coś pod wpływem chwili? Kiedy zdjęcie danego przedmiotu były tak rewelacyjne,że nie mogliście przejść obojętnie obok tej aukcji?? Ile razy uwierzyliście sprzedawcy,który obiecywał "100% zadowolenia klientów",więc i Wy musieliście się o tym przekonać? I ostatnie,najważniejsze wręcz pytanie: ILE RAZY PO OTRZYMANIU PRODUKTU ZAWIODŁAŚ/ŁEŚ SIĘ Z JAKOŚCI ZAKUPIONEJ RZECZY???
My, ludzie żyjący w prawie "cyberświecie",gdzie postęp techniczny jest tak ogromny,że za kilkadziesiąt lat nie będziemy potrzebować niczego więcej do życia aniżeli komputerka, często robimy coś pod wpływem chwili. Kiedy chcemy zaoszczędzić sobie czasu,decydujemy się na zakupy w sieci. Sięgamy po swój komputer i szukamy odpowiedniej dla naszego gustu i upodobania rzeczy. I właśnie tak rodzą się niewątpliwie psychologiczne gierki sprzedających,którzy zasypują nas zdjęciami w tzw. technologii "RENDER".
Pewnie nie każdy z Was wie,co znaczy ten termin,więc wyjaśniam (źródło:Akademia Produkcji):
"Pojęcie renderowania jest najczęściej wykorzystywane podczas omawiana zagadnień grafiki trójwymiarowej, ponieważ sposób oraz rodzaj renderowania odgrywa tam istotną rolę. Proces ten w grafice komputerowej jest także nazywany obrazowaniem lub prezentacją. Polega on najczęściej na analizie modelu, danej sceny i utworzeniu na podstawie danych w niej zawartych obrazu wyjściowego, który jest dwuwymiarowym odzwierciedleniem informacji. Obrazy te mogą przyjmować postać zarówno statyczną, jak i być animacją. Proces ten jednak jest zazwyczaj bardzo czasochłonny, jednak nie wymaga on ingerencji użytkownika, ponieważ jego rola sprowadza się jedynie do przygotowania modelu."Prościej mówiąc, jest to technika komputerowa- wizja "wirtualna" danego przedmiotu. Jest ona coraz częściej spotykana podczas zakupów za pomocą internetu. Wspomnę także o znanej marce IKEA,o której jest w ostatnim czasie bardzo głośno. W ostatnim katalogu IKEA aż 12 % zdjęć aranżacji wykonanych jest techniką render. Aranżacje,które już na pierwszy rzut oka wyglądają tak idealnie,że każdy z nas ma ochotę odzwierciedlić je w swoim zaciszu domowym,są komputerowym wytworem... Pewnie część z Was nawet nie miała pojęcia o tym,że większość mebli to tylko wirtualnie stworzone kompozycje. Do tej pory także się nabierałam. Do czasu,kiedy trafiłam na dość "ostry" artykuł,którego autora niestety nie pamiętam.
Kiedyś spotkałam się z taką opinią: "Polskie społeczeństwo charakteryzuje się niskim stopniem zaufania." Całkowicie się z tym zgodzę. Dla większości z nas kupowanie przez internet uważa za ryzykowne. Przecież nie mamy możliwości dotknąć rzeczy, ocenić jej jakości czy brak bezpośredniego kontaktu z naszym sprzedawcą. Obawiamy się,że produkt nie będzie zgodny z opisem aukcji,czy też stracimy pieniądze,ponieważ sprzedawca okaże się nieuczciwy.
Osobiście staram się przed zakupem wyszukiwać sklepy,marki czy sprzedawców,którzy wykazują się szacunkiem do klienta. Bezpieczeństwo samej transakcji oraz zaufanie do sprzedającego to wg mnie podstawowe kwestie w podjęciu decyzji o zakupie on-line. Najrozsądniejszym rozwiązaniem dla sprzedawców jest zbudowanie możliwie jak największej ilości pozytywnych opinii wśród kupujących.
Jeśli na interesującej nas stronie znajdziemy rzetelne informacje o sklepie, pozytywne opinie i rekomendacje klientów, rzetelne informacje o produktach i realne zdjęcia,sądzę,że zdecydujemy się na kupno w takim właśnie miejscu.
Jeśli sprzedawca zbuduje pozytywną relację z kupującym, z pewnością będziemy chcieli do niego wrócić. Jednym z takich sprzedawców jest marka jubilerska SUNDIAMORE,która jako jedna z nielicznych na rynku prezentuje asortyment jubilerski przy pomocy autentycznych zdjęć, tzw REAL PHOTO. Jest to ogromny plus dla marki SUNDIAMORE,ponieważ realne zdjęcia i rzetelne opisy aukcji budują szacunek potencjalnych klientów. Serdecznie polecam zakupy biżuterii właśnie u tej marki.
Strona marki Sundiamore: http://sklep.sundiamore.pl/
Profil FB: https://www.facebook.com/sundiamore
Sklep stacjonarny : ul.Pasaż Ursynowski 1, Warszawa.
Bardzo ciekawy i przydatny artykuł.
OdpowiedzUsuń